Saturday, October 10, 2009

Perkampungan 1Malaysia = Part 1




Perkampungan 1Malaysia: Desasiswa Indah Kembara memberikan lebih 150 nama sukarelawan sempena Perkampungan 1Malaysia yang berlangsung pada 9-11 Oktober 2009. Sukarelawan ini terdiri dari kalangan penghuni, PALAPES DARAT, PALAPES LAUT dan Warga Majlis Penghuni Desasiswa Indah Kembara sendiri. Sukarelawan ini akan menerima rakan daripada IPTA /IPTS / Sek Rendah / Sekolah Menengah di bilik masing - masing sepanjang tempoh tersebut. Sukarelawan turut dibekalkan dengan T-Shirt 1Malaysia.

Disamping menerima teman baru. Sukarelawan yang dapat menjalinkan persahabatan, membuka jaringan komunikasi yang baru dan mengeratkan silaturahim antara peserta dari IPTA /IPTS / Sek Rendah / Sekolah Menengah tetapi turut memupuk perpaduan dikalangan belia. Hal ini sejajar dengan tujuan dan objektif perkampungan 1Malaysia.

Penyertaan yang diterima di kalangan penghuni sungguh menggalakkan, sehingga masih ada yang mahu memberi nama sekalipun sesi penyerahan nama sebagai sukarelawan telah ditutup. Yang di Pertua Majlis Penghuni Desasiswa Indah Kembara, Mohd Shazwan Naning berharap para penghuni akan terus memberikan penyertaan yang aktif ini untuk semua program / aktiviti / projek Majlis Penghuni Desasiswa Indah Kembara, Desasiswa mahupun Universiti.

No comments:

Post a Comment